Film Kodak Gold 200 cu Minolta srT 101 in anul 2002

The old guy by Vasile Guta-Ciucur on 500px.com



Era in Noiembrie 2002 cand m-am hotarat sa incerc pentru prima data aparatul Minolta srT 101. Am cumparat un film Kodak Gold 200, l-am pus in aparat si am iesit afara.




Din pacate, exponometrul aparatului nu functiona, era o zi innorata si incepuse sa se innopteze (nici nu tebuia sa ies, dar nu te pui cu unul caruia ii tremura mana pe aparat de nerabdare).  Insa pe ambalajul filmului era inscrisa regula "Sunny 16", un ghid ilustrat despre cum sa expui filmul corect folosind ochiul liber, asa ca aveam ceva curaj.



In general, pozele au iesit bine, unele un pic sub-expuse, insa aratau ok. M-am declarat multumit ca aparatul putea fi folosit. In afara de chestia cu exponometrul intern caruia ii trebuia un adaptor pentru bateriile existente in comert (originalul nu se mai fabrica), nu prezenta nici un alt defect.

First try in 2002


Penru ca era prima data cand foloseam o camera complet manuala, mi-am notat setarile pentru fiecare pozitie in parte si cand am ridicat pozele, am trecut datele pe spatele fiecareia. Insa nu am aprofundat subiectul, am pus camera deoparte si nu am mai folosit-o pana in ziua de azi. Era mai la indemana fotografia digitala, in special pentru socializare pe internet.

Filmul are culori placute, fidele cu realitatea, insa cu o amprenta specifica filmelor Kodak. Dar vreau ceva mai special, culori pastel si o tenta de demodat, asa cum se vede in pozele cu trandafiri galbeni, poze subexpuse.
Vom vedea...

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

7 simulari de film pentru camerele Fujifilm cu senzor X-TRANS V

5 seturi de retete pentru Ricoh III/IIIx

7 simulari de film pentru camerele Fujifilm cu senzor X-TRANS IV