Albinutele trag tare sa stranga cat mai mult polen si nectar dupa frigul din primavara. Parca anul asta sunt si mai putine... Insa la fluturi batem recordul - posibil o invazie de omizi la anul?
Ricoh III/IIIx Din pacate, camerele Ricoh au doar doua "compartimente" in care poti salva propriile tale setari in ce priveste aspectul imaginii jpeg, setari ce compun asa numita reteta. Si spun din pacate, pentru ca sunt o multime de retete faine pentru Ricoh care egaleaza si chiar intrec pe alocuri simularile oferite de Fujifilm. Pentru multi oameni, setarile standard oferite de Ricoh sunt suficiente, si multi oricum salveaza in format raw, pentru a developa aspectul final al imaginii pe computer. Pentru restul, post-procesarea imaginii in camera foto este tot ce le trebuie. Asadar, ce faci doar cu doua compartimente/retete memorate? Cum le imparti? Desigur, poti memora primele doua retete favorite. Personal, prima reteta o consider ca fiind generala, acoperind toate nevoile, iar cea de-a doua fiind pentru cazuri speciale de iluminare, efecte speciale, fotografie veche, etc. Am pus la punct (si prin pus la punct ma refer doar la
Articolul anterior a fost pentru senzorul X-TRANS versiunea 4, dar ce te faci daca nu-l mai gasesti pe piata la preturi convenabile si singura alternativa este sa-ti iei o camera cu senzoul X-TRANS la versiunea 5? 1. Kodak Royal Gold 400 To me, it looks like a Kodak ColorPlus 200 shot in a point and shoot Canon film camera with an expired light sensor, and printed on a Fujicolor Crystal Archive paper... It uses Classic Negative (a Fujifilm base, to simulate a Kodak emulsion). Reteta propriuzisa si imagini-exemplu gasiti aici . 2. Indoor Angouleme De data asta Angouleme foloseste ca baza Nostalgic Negative, dezvoltat de inginerii de la Fujifilm pentru a fi baza pentru toate emulsiile ce folosesc tehnologia New American Color. Si pe langa faptul ca arata fantastic, dovedeste versatilitatea presetarii Nostalgic Negative nu numai in recrearea emulsiilor americane, dar si variatii personale pe aceeasi tema folosind aceeasi baza superba de tonuri. Reteta propriu
Pentru ca astfel de camere pot memora 7 simulari de film personalizate, urmatoarele 7 retete sunt favoritele mele. Desigur, nu toate sunt universale, poti obtine un efect maxim doar in anumite momente de iluminare: In general, prefer pastelul cald al Kodak Portra, combinatie intre Portra 160 si Portra 400. dar si aspectul pamantiu, vechi al culorilor unei ere de mult apuse. Desigur, uneori simt nevoia sa inveselesc atmosfera cu culori vii si pentru asta folosesc Kodak UltraMAX 400 sau Pacific Blues ambele cu seturi aparte de culori. Dupa cum vei vedea mai jos, in mare parte, selectia mea este potrivita povestitorului nostalgic, al anilor '70 si gandul ma duce in special catre cinematografia romaneasca din acea perioada. 1. Kodak Portra 400 Revin la prima versiune de Portra 400 pentru portrete mai dragute si imagini fara acea nuanta de vernil. Portra 400 se poate folosi pentru fotografia de portret si cea de strada in zile insorite. Reteta propriu
Comentarii
Trimiteți un comentariu