Dealurile din Pistesti-Balanesti

O zi fara o claritate prea buna in departare... insa ajung rar in zona asta, asa ca am facut poza. Poza este facuta cam din apropierea fostului foisor de panda la via comunistilor. Vie care pana la urma nu a prea produs, zona suferind de perioade mari de seceta. Pentru a o planta, au ras toata padurea si au rascolit pamantul cu buldozerele pentru a scoate copacii din radacini. Si nu au facut decat sa ingroape subtirele strat de pamant fertil, si sa scoata la suprafata argila si pamantul nisipos. Au distrus toate proprietatile taranilor din satul meu. Dupa schimbarea regimului, au ramas in urma pasuni sarace, care produc mai degraba maracini, pe un pamant distrus de ingrasamintele si tratamentele chimice cu care se straduiau sa faca via productiva.

Si totusi, cum faceau productie localnicii pe aici? Pamantul era fertil la suprafata, nederanjat probabil de sute de ani. Apoi, erau copaci batrani din belsug, taranii plantand vie prin luminisuri si umezeala din pamant se pastra mult mai bine.

Am avut norocul sa prind viile taranilor inainte de a fi scoase cu buldozerul. Apoi, am asistat la dezradacinarea copacilor din zona si, mult mai tarziu, elev fiind, am fost adusi din Targu-Jiu cu autobuzele sa rarim frunza la vie, ca sa poata soarele sa coaca strugurii (ati mai auzit tampenie mai mare?). Ne usturau ochii de la prafurile chimice de pe frunzele de vie si in gura aveam un gust rau. Nu am sa uit niciodata idiotenia si talharia asta.

La final, nu m-am mai urcat in autobuz. Am convins profesorii sa-mi dea drumul si am plecat catre sat, la bunici. Singura parte buna din toata ziua, singurul norocos din tot grupul de elevi extenuati de exploatarea la ordin - unde erau oare minciunile (pardon, idealurile) comnuiste?.


The subcarpathian zone by Vasile Guta-Ciucur on 500px.com

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

7 simulari de film pentru camerele Fujifilm cu senzor X-TRANS V

5 seturi de retete pentru Ricoh III/IIIx

7 simulari de film pentru camerele Fujifilm cu senzor X-TRANS IV